Service Delivery Manager
- reference-number: 215039
- posted: 24 september 2024
- form-of-employment: Permanent
- salary-rate: € 4500 - € 6500
- industry: Openbaar bestuur - overheidsdiensten en verplichte sociale verzekeringen
- experience: Medior
- job-type: Fulltime
- Specialisatie: Overige
job-expired-message
Ben jij een ervaren Service Delivery Manager? Lijkt het jou leuk om deze functie op te zetten binnen een ambitieuze adviesorganisatie? Ben jij communicatief vaardig,maar weet je ook structuur aan te brengen? Lees dan verder!
header-funct-public
Jouw taken als Service Delivery Manager bestaan onder andere uit:
- Het vormen van deze nieuwe rol;
- Het vastleggen en nakomen van service-afspraken richting klanten rondom hun digitale oplossingen;
- Het in de gaten houden van budgetten, beschikbare resources;
- Bruggen bouwen tussen de klant en verschillende teams;
- Het meedenken over verschillende projecten.
header-over-companydesc
De organisatie waar je komt te werken is een Consultancybureau dat advies over diverse maatschappelijke thema's aanbiedt, bijvoorbeeld over zorg-, energie- en digitaliseringsvraagstukken. De afgelopen jaren zijn ze meer dan verdubbeld in het aantal collega's en dit heeft hun IT omgeving flink onder druk gezet. Op dit moment zijn twee teams van ongeveer acht man verantwoordelijk voor het beheren van de bestaande omgeving, maar ook het bouwen van nieuwe (klant)oplossingen.
De afgelopen jaren is deze organisatie steeds meer oplossingen op het gebied van data gaan bouwen. Zo hebben ze inmiddels meerdere applicaties die verschillende organisaties inzichten in hun data kunnen geven. Hierbij heeft de afgelopen periode de focus vooral gelegen op het opleveren van de applicaties zelf, maar is geen rekening gehouden met de support erna. Dat willen ze nu gaan inrichten!
Jij als Service Delivery Manager kijkt met de klanten welke afspraken moeten en kunnen worden gemaakt en houdt continue in de gaten of afspraken nageleefd worden. Je doet verbetervoorstellen over de werkprocessen van de Servicedesk en het Developmentteam zodat er meer structuur komt in de support en het incidentenproces, zodat afspraken vakkundig kunnen worden nageleefd. Je focust je veelal op externe klanten en hun producten, maar het kan ook voorkomen dat je voor een interne klant aan de slag gaat. Niet alleen het operationele niveau, maar ook het tactisch niveau is hierbij van belang. Je weet de service op de beste wijze in te richten, maar verliest hierbij budgetten en beschikbare resources niet uit het oog. Ervaring met contract-, SLA-, en Deliverymanagement zijn voor deze rol van belang.
Je weet structuur aan te brengen en bent niet bang om verbetervoorstellen aan te dragen. Het betreft een nieuwe functie voor de organisatie, waardoor je veel vrijheid krijgt om je functie vorm te geven.
De afgelopen jaren is deze organisatie steeds meer oplossingen op het gebied van data gaan bouwen. Zo hebben ze inmiddels meerdere applicaties die verschillende organisaties inzichten in hun data kunnen geven. Hierbij heeft de afgelopen periode de focus vooral gelegen op het opleveren van de applicaties zelf, maar is geen rekening gehouden met de support erna. Dat willen ze nu gaan inrichten!
Jij als Service Delivery Manager kijkt met de klanten welke afspraken moeten en kunnen worden gemaakt en houdt continue in de gaten of afspraken nageleefd worden. Je doet verbetervoorstellen over de werkprocessen van de Servicedesk en het Developmentteam zodat er meer structuur komt in de support en het incidentenproces, zodat afspraken vakkundig kunnen worden nageleefd. Je focust je veelal op externe klanten en hun producten, maar het kan ook voorkomen dat je voor een interne klant aan de slag gaat. Niet alleen het operationele niveau, maar ook het tactisch niveau is hierbij van belang. Je weet de service op de beste wijze in te richten, maar verliest hierbij budgetten en beschikbare resources niet uit het oog. Ervaring met contract-, SLA-, en Deliverymanagement zijn voor deze rol van belang.
Je weet structuur aan te brengen en bent niet bang om verbetervoorstellen aan te dragen. Het betreft een nieuwe functie voor de organisatie, waardoor je veel vrijheid krijgt om je functie vorm te geven.
header-requirements
De eisen voor deze rol bestaan uit:
- Ervaring als Service Delivery Manager;
- Communicatief vaardig met een pro-actieve houding;
- Minimaal hbo werk/denkniveau;
- Kennis van ITIL, Prince2, Ailge;
- Kennis van implementatietrajecten is een pre.
header-terms-cond
De arbeidsvoorwaarden voor deze functie bestaan uit:
- Een salarisrange van 4500-6500 euro o.b.v. een 40-urige werkweek;
- Vakantiegeld;
- Thuiswerkmogelijkheden;
- Reiskostenvergoeding;
- Opleiding- en begeleidingsmogelijkheden;
- Flexibele werktijden.
job-detail-footer