Database Marketeer
- reference-number: 216150
- posted: 13 november 2024
- form-of-employment: Permanent
- salary-rate: € 3500 - € 5050
- education: HBO
- industry: IT
- experience: Medior
- job-type: Fulltime
- Specialisatie: Analist
Leergierige en enthousiaste Database Marketeer binnen een groeiende organisatie
header-funct-public
- Het bouwen, automatiseren en optimaliseren van klant contact flows (multichannel) in het campagnesysteem;
- De doelgroep doorvertalen naar de juiste selectiecriteria;
- Knelpunten en verbeterpunten signaleren in het campagnesysteem;
- Processen en handmatige marketingcampagnes automatiseren in het campagnesysteem;
- Meewerken aan vernieuwingen en innovatie ideeën om de conversie te verhogen;
- Sparren met IT-medewerkers;
- Meedenken hoe Marketing en IT kan samenkomen;
- Meewerken in technische ontwikkelingen m.b.t. het campagnesysteem i.s.m. met een externe partij;
- Sparren en meedenken over nieuwe campagnes;
- Adviseren van de marketeers over de juiste inzet van campagnes;
- Monitoren van de lopende campagnes;
- Verantwoordelijk voor de inzet van campagnes;
- Het herkennen en goed kunnen doorzien van de juiste data.
header-over-companydesc
De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de regio Rotterdam. Zij zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen zij met plezier en enthousiasme. De organisatie is te omschrijven als informeel, dynamisch en pragmatisch.
Het Campaign Management team (onderdeel van de Marketing business unit) is op zoek naar een ervaren Campaign Engineer. Dit team is verantwoordelijk voor alle klantselecties, automatiseringen en evaluaties van de marketingcampagnes.
Je zorgt ervoor dat de campagnes op het juiste moment, via het juiste medium en bij de juiste doelgroep terecht komen. Om dit te realiseren werk je met het multi-channel campagnesysteem Adobe Campaign. Je bent verantwoordelijk voor de implementatie, executie en optimalisatie van de campagnes. Je bent continu bezig met het automatiseren, bouwen en optimaliseren van nieuwe en bestaande klant contact flows. Je hebt datakennis en hiermee adviseer je marketeers over de juiste doelgroep keuze en inrichting van de campagnes binnen Adobe Campaign. Je duikt proactief het systeem in en bekijkt welke processen verbetert of geautomatiseerd kunnen worden. Het doel is om de komende jaren veel meer effectiviteit uit de campagnes te kunnen halen en doelgerichter te werk te gaan. Hierbij wil het team meer handmatige marketingacties en processen automatiseren en hier zal jij een groot aandeel in krijgen.
Je krijgt veel te maken met IT ontwikkelingen vanuit de gehele organisatie waarbij jij wordt betrokken. Een voorbeeld hiervan zijn campagnes voor de website of de Mijn Omgeving, die uiteindelijk worden getest door het gespecialiseerde Test Team. Daarnaast spar je ook veel met het BI & Analytics team en hierbij wordt er van jou verwacht dat je een verbinding kan leggen met data en hoe dit vertaalt kan worden naar een campagne.
Vind jij het leuk om jouw passie voor marketing gerelateerde data te combineren met commerciële adviezen? En werk jij graag binnen een groeiende en dynamische organisatie? Dan is deze functie iets voor jou!
Het Campaign Management team (onderdeel van de Marketing business unit) is op zoek naar een ervaren Campaign Engineer. Dit team is verantwoordelijk voor alle klantselecties, automatiseringen en evaluaties van de marketingcampagnes.
Je zorgt ervoor dat de campagnes op het juiste moment, via het juiste medium en bij de juiste doelgroep terecht komen. Om dit te realiseren werk je met het multi-channel campagnesysteem Adobe Campaign. Je bent verantwoordelijk voor de implementatie, executie en optimalisatie van de campagnes. Je bent continu bezig met het automatiseren, bouwen en optimaliseren van nieuwe en bestaande klant contact flows. Je hebt datakennis en hiermee adviseer je marketeers over de juiste doelgroep keuze en inrichting van de campagnes binnen Adobe Campaign. Je duikt proactief het systeem in en bekijkt welke processen verbetert of geautomatiseerd kunnen worden. Het doel is om de komende jaren veel meer effectiviteit uit de campagnes te kunnen halen en doelgerichter te werk te gaan. Hierbij wil het team meer handmatige marketingacties en processen automatiseren en hier zal jij een groot aandeel in krijgen.
Je krijgt veel te maken met IT ontwikkelingen vanuit de gehele organisatie waarbij jij wordt betrokken. Een voorbeeld hiervan zijn campagnes voor de website of de Mijn Omgeving, die uiteindelijk worden getest door het gespecialiseerde Test Team. Daarnaast spar je ook veel met het BI & Analytics team en hierbij wordt er van jou verwacht dat je een verbinding kan leggen met data en hoe dit vertaalt kan worden naar een campagne.
Vind jij het leuk om jouw passie voor marketing gerelateerde data te combineren met commerciële adviezen? En werk jij graag binnen een groeiende en dynamische organisatie? Dan is deze functie iets voor jou!
header-requirements
- Een afgeronde hbo- of wo-diploma;
- Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
- Ervaring met een Campagne Management Systeem (Selligent, IBM Unica, Salesforce, Adobe Campaign, etc.);
- Affiniteit met IT en data;
- Je kan goed verbanden leggen tussen marketing en IT/ data;
- Je bent communicatief vaardig, nieuwsgierig, leergierig, proactief, staat stevig in jouw schoenen en hebt een gezonde dosis overtuigingskracht.
header-terms-cond
- Marktconform salaris;
- Vakantiegeld: 8,33%;
- Vakantiedagen: 25 dagen + 1/2 dag per kwartaal dat je niet ziek bent;
- Reiskosten: 0,21 cent/ kilometer (maximum van 250 euro per maand);
- Ziektekosten: €50,- per maand tegemoetkoming;
- Opleidingsmogelijkheden;
job-detail-footer