11 mei 2020, Naarden – IT-detacheerder Experis heeft de Europese aanbesteding voor het Joint Informatievoorziening Commando (JIVC), het IT-bedrijf van Defensie, gewonnen. Bij deze aanbesteding telde de kwaliteit van de dienstverlening voor negentig procent mee. Experis excelleerde op drie van de vier gestelde wensen. Daarom starten er medio mei een fors aantal Servicedesk Engineers vanuit Experis bij Defensie. Deze krachten vergroten de komende drie jaar de flexibele schil van het JIVC.
Continuïteitsgarantie van flexibele schil
Voor de aanbesteding waren twee gunningscriteria: de kwaliteit van de flexibele schil en de prijs. Hierbij was de kwaliteit onderverdeeld in het KPI-model, de kwaliteit van het dienstverleningsproces, de flexibiliteit en de levering. Op de laatste drie aspecten behaalde Experis de maximale score. De continuïteitsgarantie die Experis realiseert, is een reden voor de gunning. Dit wordt gedaan door meer professionals klaar te stomen om bij Defensie aan de slag te gaan dan dat de bezetting nodig heeft, zodat ook bij ziekte of vakantie de benodigde Engineers gewaarborgd zijn.
“We waren erg te spreken over het voorstel van Experis op de aanbesteding. De invulling en toepasbaarheid van de flexpool sluit aan bij onze doelstelling: een flexibele schil waarin continuïteit gewaarborgd is. Bovendien is IT-recruitment hun expertise en is het daarom waardevol dat we via hen talenten aan ons binden”, aldus de Beoordelingscommissie vanuit Defensie.
Vera van Koot, Strategisch Accountmanager bij Experis: “Ik ben trots dat onze medewerkers aan de slag gaan bij Defensie. Dit is een organisatie waarvoor wij ons graag inzetten. Nadat medio april het contract getekend is, zijn we direct aan de slag gegaan met de start van deze mooie samenwerking. Hiervoor hebben we professionals geselecteerd die ruime ervaring met zich meebrengen. Aan de slag gaan voor het JIVC is namelijk anders dan werken bij een normale servicedesk. Van onze Engineers wordt gevraagd om de diverse scope van vragen en problemen aan te kunnen.”