ICT Arbeidsmarktrapportage Q1/Q2 2020
"Ondanks de krimp die in maart inzette, laat het eerste half jaar van 2020 vergeleken met de eerste helft van 2019 een kleine groei zien van ruim 3 procent."
Kijkend naar maart 2020, de maand waarin Nederland in intelligente lockdown ging, hebben er ten opzichte van 2019 3,11 procent meer vacatures opengestaan. In de top-40 meest gevraagde functies zijn developers op het gebied van Java en .NET het populairst. Wanneer het tweede kwartaal van 2020 vergeleken wordt met het eerste kwartaal, is er over het algemeen bij alle functies een daling te zien in het aantal nieuwe IT-vacatures. In de provincies Drenthe, Groningen en Limburg is de daling van het aantal IT-vacatures het sterkst. Lees het in de volledige versie van de Experis ICT Arbeidsmarktrapportage Q1 & Q2 2020.
Cybercriminaliteit onderzoeksrapport: Hoeveel last heeft Nederland ervan?
ICT-servicedesk onderzoeksrapport: in goede banen
Een groot deel van een leven wordt doorgebracht op de werkvloer. Zoals het de mens betaamt heeft iedereen een mening over het gezelschap en de faciliteiten op kantoor. Dit rapport gaat in op tevredenheid van Nederlandse werknemers over de hedendaagse werkplek. Alleen werknemers werkzaam op kantoor met een ICT-servicedesk, zijn onderdeel van de onderzoeksdoelgroep. Download het ICT-servicedesk onderzoeksrapport van Experis.
Security Whitepaper
We zitten in een snel veranderende wereld, waarin we meer grip op moeten krijgen. Bijvoorbeeld als het gaat om gebruik van informatie. Daarnaast lijkt de opkomst en het veelvuldig gebruik van public en private cloud-structuren haast niet meer te stoppen. Security is hierin een onmisbaar onderdeel. Tegelijkertijd wordt bedrijven ook heel wat angst aangejaagd als het gaat om het nemen van de juiste maatregelen. Er is dan ook behoefte aan een optimistische visie. Al deze onderwerpen kwamen aan bod tijdens onze Security Summit.
Meer weten? Download dan de Security whitepaper van Experis.
Cloud whitepaper
Een research tool dat inzicht geeft in de verkoop en omzet van producten, de impact van een applicatie op het businessmodel en alles over VMware Cloud Foundation. Dat en meer werd behandeld tijdens onze summit over de cloud.
Benieuwd naar de bevindingen? Je leest er alles over in de Experis Cloud whitepaper.
Artificial Intelligence whitepaper
‘Mensen realiseren het zich vaak niet, maar we worden nu al overspoeld door kunstmatige intelligentie. Computers worden steeds sneller en beter in taken waar je normaal gesproken menselijk denkwerk voor nodig hebt. Vliegtuigen stijgen, vliegen en landen volautomatisch terwijl ze over de Atlantische Oceaan scheren. Netflix vertelt je met slimme algoritmes welke films of series jou aan zouden moeten spreken. En chatbots nemen het eerste contact op online klantenservices volledig over.’
Onder andere vertelt KPN hoe zij AI-modellen, glasvezels en distributiecentrales inzetten in de Artificial Intelligence Whitepaper.
Internet of Things (IoT) whitepaper
“Analyse op zich levert geen waarde. Actie ondernemen doet dat wel. De combinatie van analyse en actie is vervolgens de overtreffende trap. En de grootste uitdaging.”
Internet of Things, IoT of in het Nederlands: Internet der dingen. Mooie buzzwords, maar wat zijn de praktische toepassingen van deze technologie? Hoe bouw je zelf een slim koffiezetapparaat dat met je meedenkt? Hoe werkt de haven van Rotterdam naar het doel toe om schepen in 2030 autonoom, veilig en efficiënt te laten varen? En hoe helpt KPN om de digitale weerbaarheid van Defensie te verbeteren? Lees het allemaal in de Experis Internet of Things whitepaper.
Whitepaper: Cyber Security in tijden van corona
De coronacrisis heeft veel invloed op onze samenleving. Dat geldt niet alleen voor onze volksgezondheid of economie. Het heeft ook consequenties voor onze digitale veiligheid. In tijden van crisis zijn er helaas ook kwaadwillenden die hier eigenhandig op inspelen. Door valse berichten over het virus te versturen proberen oplichters in te spelen op jouw angsten. Het is belangrijk dat je je bewust bent van de online dreigingen. Dit wordt namelijk steeds geavanceerder en neemt toe.
Lees hierover én hoe je je kunt beschermen in de Experis whitepaper Cyber Security in tijden van corona.
Whitepaper: Omnichannel op de Servicedesk
Via welke kanalen worden incidenten op uw servicedesk gemeld? En is dat volledig afgestemd op de wensen en behoeften van gebruikers? Is daarbij nagedacht over verschillende generaties en de daarbij behorende kanalen? Kortom, welke rol kan omnichannel spelen op de servicedesk? Download hier de whitepaper 'Omnichannel op de servicedesk'.